Meer dan creatief
Wie gedrag wil beïnvloeden, moet zich allereerst op gedrag richten. Dat klinkt logisch maar het gebeurt in de praktijk weinig. In de meeste gevallen zijn creatieve ideeën het startpunt van campagnemiddelen. Maar uit evaluaties en onderzoek is bekend dat dat niet de weg is naar gedragsverandering.


Campagnes met impact
Een goede campagne start met een goed begrip van de huidige en de gewenste situatie. Dus eerst analyseren en dan communiceren. Wat is het huidige gedrag van de doelgroep? Wat is het gewenste gedrag? Wat zijn barrières en wat zijn prikkels om het gewenste gedrag al dan niet te vertonen?
Dat zijn de vragen die we altijd stellen bij aanvang. Als we dat weten kunnen we een geslaagde (want effectieve) campagne ontwerpen. Uiteraard mag die campagne leuk en creatief zijn. Als dat het doel dient.
En gelukkig doet het dat meestal :)


Meer weten? Werp een blik op (een greep uit) de bergen campagnes die we maakten: arboriginals.nl